U slučaju neprimjerenog prikaza teksta kliknite OVDJE. |
|
|
|
|
|
|
|
|
15. prosinca 2016., broj 49/2016. |
|
|
|
Audiatur et altera pars. Neka se sasluša i druga strana. |
|
|
|
| | IUS-INFO Besplatno koristite najveću pravnu bazu propisa i sudske prakse u Hrvatskoj! |
|
|
|
|
Zbog sumnji da su fiktivnim poslovima izvlačili novac i izbjegli plaćanje poreza, policija je uhitila više osoba čije je malverzacije, kako se neslužbeno doznaje, otkrio tzv. porezni Uskok. U Ravnateljstvu policije nisu željeli govoriti o detaljima akcije.
Hrvatski sabor će u četvrtak, posljednjeg dana redovnog zasjedanja, odlučivati o državnom proračunu za iduću godinu i 132 amandmana podnijeta na taj glavni financijski dokument.
Hrvatska zajednica županija poručila je da će se i dalje zalagati za decentralizaciju Hrvatske unutar postojećeg županijskog sustava.
Organizacije civilnog društva za obranu nerođenog života okupljene u inicijativu ProLife predale su Ustavnom sudu dopunu originalne tužbe koju je Hrvatski pokret za život i obitelj toj instituciji predao 1991. u vezi sa Zakonom o zdravstvenim mjerama za ostvarivanje prava na slobodno odlučivanje o rađanju djece.
Hrvatski premijer, Andrej Plenković, izjavio je da s američkim potpredsjednikom, Joem Bidenom, nije konkretno razgovarao o blokadi srbijanskih pregovora s EU-om, nego o tome kako Hrvatska može pomoći zemljama jugoistočne Europe na putu u EU i NATO.
Predsjednik Hrvatskog sabora, Božo Petrov, izjavio je kako bi Hrvatski sabor trebao postići određeni stupanj suglasnosti i pristupiti promjenama Ustavnog zakona o Ustavnom sudu, osobito u dijelu koji se odnosi na postupak izbora sudaca Ustavnog suda.
Vlada je na zatvorenom dijelu sjednice usvojila stajališta za sastanak Europskog vijeća, 15. prosinca 2016. i stajalište za sastanak Vijeća za okoliš (ENVI), 19. prosinca 2016., te donijela niz odluka o razrješenjima i imenovanjima. |
|
|
|
| | IUS-INFO Svi propisi za polaganje stručnih ispita na jednom mjestu! |
|
|
|
|
Ovlašćuje se Vlada Republike Hrvatske da uredbama uređuje pitanja tekuće gospodarske politike iz djelokruga Hrvatskog sabora, osim izmjena državnog proračuna i propisivanja poreza te onih pitanja koja prema Ustavu Republike Hrvatske može uređivati samo Hrvatski sabor, u razdoblju: – od 15. prosinca 2016. do 15. siječnja 2017. i – od 15. srpnja 2017. do 15. rujna 2017. Zakon je stupio na snagu 10. prosinca 2016.
Zakonom se uređuju odnos između poreznih obveznika i poreznih tijela koja primjenjuju propise o porezima i drugim javnim davanjima ako posebnim zakonima o pojedinim vrstama poreza i drugim javnim davanjima nije uređeno drukčije i predstavlja zajedničku osnovu poreznog sustava. Zakon stupa na snagu 1. siječnja 2017.
Zakonom se uređuju poslovi i unutarnje ustrojstvo Porezne uprave, ovlasti, prava, obveze i odgovornosti službenika i namještenika Porezne uprave te sredstva za rad i stručno usavršavanje službenika. Zakon stupa na snagu 1. siječnja 2017.
Porez na dohodak utvrđuje se i plaća prema odredbama ovog Zakona. Zakon stupa na snagu 1. siječnja 2017.
Zakonom se uređuju utvrđivanja i naplate lokalnih poreza kao izvora financiranja jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave. Zakon stupa na snagu 1. siječnja 2017.
Porez na promet nekretnina obračunava se i plaća prema odredbama ovog Zakona. Zakon stupa na snagu 1. siječnja 2017.
Izmjenama i dopunama Zakona se, među ostalim, propisuje da se porezna osnovica poreznog razdoblja iz stavka 8. članka 1. dodatno: a) uvećava za: 1. rashode (gubitke) od vrijednosnih usklađenja dugotrajne materijalne i nematerijalne imovine 2. rashode (gubitke) od vrijednosnih usklađenja financijske imovine 3. rashode vrijednosnog usklađenja potraživanja od kupca za isporučena dobra i obavljene usluge 4. rashode od rezerviranja 5. rashode od nerealiziranih tečajnih razlika 6. rashode od ostalih nenovčanih transakcija 7. smanjenja potraživanja od poslovnih aktivnosti 8. smanjenja kratkotrajnih potraživanja po osnovi kamata priznatih u prihode 9. smanjenja zaliha 10. povećanja kratkoročnih obveza od poslovnih aktivnosti 11. povećanja kratkoročnih obveza po osnovi kamata priznatih u rashode 12. ostale korekcije koje povećavaju dobit i b) umanjuje za: 1. prihode od vrijednosnih usklađenja financijske imovine 2. prihode od rezerviranja 3. prihode od nerealiziranih tečajnih razlika 4. prihode od ostalih nenovčanih transakcija 5. povećanja potraživanja od poslovnih aktivnosti 6. povećanja kratkotrajnih potraživanja po osnovi kamata priznatih u prihode 7. povećanja zaliha 8. smanjenja kratkoročnih obveza od poslovnih aktivnosti 9. smanjenja kratkoročnih obveza po osnovi kamata priznatih u rashode 10. ostale korekcije koje smanjuju dobit. Izmjene i dopune stupaju na snagu 1. siječnja 2017.
Izmjenama i dopunama Zakona se, među ostalim, propisuje da porezni obveznik ne može odbiti pretporez za nabavu dobara i usluga za potrebe reprezentacije pri čemu se reprezentacijom smatraju izdaci za ugošćivanje poslovnih partnera, darivanje poslovnih partnera, plaćanje poslovnim partnerima izdataka za odmor, sport i razonodu, izdataka za najam automobila, plovila, zrakoplova, kuća za odmor i slično. Izmjene i dopune stupaju 1. siječnja 2017. |
|
|
|
| | IUS-INFO Hrvatska Pratite nas i na našoj Facebook stranici! |
|
|
|
|
U članku se razmatraju moguće sankcije za ponašanje radnika - pušača koji unatoč zabrani pušenja na radnom mjestu nastavljaju pušiti ne mareći za pravila i upozorenja poslodavca.
Pitanje oduzimanja pokretnina (najčešće vozila) u upravnim i kaznenim postupcima te pitanje prava na naknadu za takvo oduzimanje (ako pravna osnova kasnije otpadne), u sudskoj praksi je jasno. No, posebno je pitanje kako postupiti u slučajevima tranzicijsko-ratne prirode u kojima je do oduzimanja došlo bez pravne osnove. Stoga prikazujemo dvije odluke Ustavnog suda kojima je utvrđeno kako razmatrati takve tužbene zahtjeve. |
|
|
|
Šteta pričinjena počinjenjem kaznenog djela nije primarni fokus kaznenog postupka, ali nesporno je neodvojivo povezana s njegovom provedbom. Utvrđivanjem kaznene odgovornosti počinitelja, nameće se i pitanje naknade štete počinjene kaznenim djelom. Prethodno je potrebno utvrditi stvarnu štetu počinjenu kaznenim djelom kao i odvojiti štetu od imovinske koristi. Nastavno, počinitelji često osporavaju iznos štete, poglavito kod šumskih krađa, otuđenja zlatnine i drugih vrjednijih predmeta jer smatraju da oštećenici preuveličavaju štetu neobjektivno je procjenjujući na temelju subjektivne vrijednosti stvari.
U sudskim postupcima u kojima se odlučuje o pravima na nekretninama i u kojima o tim pravima između stranaka postoji spor, potrebno je utvrditi identitet nekretnina. U praksi je najčešće riječ o parničnim postupcima radi utvrđenja prava vlasništva i o pojedinačnim zemljišnoknjižnim ispravnim postupcima. Pitanje koja će dokazna sredstva biti korištena u svrhu utvrđenja identiteta nekretnina značajno je i s obzirom na dužnost suda da utvrdi činjenice važne za odluku o zahtjevima stranaka, ali i na dužnost provedbe postupka bez odugovlačenja, u razumnom roku i sa što manje troškova. Najpouzdanije dokazno sredstvo za utvrđivanje identiteta nekretnina je uviđaj uz sudjelovanje sudskog vještaka geodetske struke. Ipak, mogućnosti koje pruža suvremena informatička tehnologija otvaraju dvojbe u praksi smiju li se i trebaju li se, u kojoj mjeri i na koji način u sudskim postupcima koristiti i te mogućnosti. U ovom članku pokušava se dati odgovor na to pitanje. |
|
|
|
Jamci dužnika nad kojima je otvorena predstečajna nagodba, svoje dospjele i nedospjele tražbine koje imaju prema dužniku ovlašteni su ostvariti u postupku predstečajne nagodbe - Županijski sud u Varaždinu, broj odluke Gž-1482/16-2 od 27. listopada 2016.
U postupku oporezivanja primjenjuju se porezni propisi koji su bili na snazi u vrijeme nastanka činjenica na kojima se temelji oporezivanje - Vrhovni sud Republike Hrvatske, broj odluke Rev 538/08-5 od 6. travnja 2011. |
|
|
|
Savjetovanje Dani hrvatskoga insolvencijskog i ovršnog prava, održano u siječnju 2016., zahvaljujući vrhunskim pravnim stručnjacima koji su predstavili aktualne teme vezane uz stečajni, predstečajni i ovršni postupak te stečaj potrošača kroz zakonske propise Republike Hrvatske i relevantnu sudsku praksu, izazvalo je veliki interes sudionika. Stoga i godinu dana poslije, u trenutku kada se gospodarstvo Republike Hrvatske ipak polako oporavlja, ali mnogi problemi u primjeni stečajnih i ovršnih propisa i dalje postoje i usporavaju normalno i učinkovito poslovanje, na savjetovanju istog naslova cijenjeni pravni stručnjaci iz područja pravosuđa, uprave i gospodarstva predstavit će aktualne teme vezane uz stečajni, predstečajni i ovršni postupak te dati praktične smjernice za postupanje uz primjere iz sudske prakse.
Sudionici savjetovanja imat će mogućnost postavljati pitanja predavačima. Na pitanja će biti odgovarano nakon završetka predavanja pojedinih predavača. Pitanja u pisanoj formi mogu se predati organizatoru savjetovanja prije kraja predavanja na koja se odnose. U slučaju većeg broja pitanja moguće je manje odstupanje od predviđenog programa savjetovanja.
Više o temama i predavačima na poveznici.
Vrijeme i mjesto održavanja: 19. i 20. siječnja 2017., u 9:00 sati, Zagreb, Hotel Sheraton
Sve najave seminara i savjetovanja pogledajte na portalu IUS-INFO. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nema komentara:
Objavi komentar