petak, 6. veljače 2015.

INTRERVJU S NOVOIZABRANIM EPISKOPOM ZAGREBAČKO-OSJEČKI mons. DOROTEJ

LJUBAV PREMA BOGU i HRVATSKOJ DOMOVINI, OBITELJI i SUBRAĆI! 
Otac Dorotej

Novoizabrani Episkop Zagrebačko-Osiječki, mons. Dorotej

Europska Pravoslavna Crkva sa sjedištem u Parizu uz blagoslov njenog Patrijarha Njegove Svetosti Nicolas I, te Svetog Sinoda osnovala je u prosincu 2013.  Hrvatsku Pravoslavnu Crkvu sa sjedištem u Zadru.
Zakonski rečeno, sve je bilo jasno da će se u kratkom roku kao i za registraciju drugih (pravoslavnih) crkvi u RH, brzo registrirati Crkva u Hrvatskoj. Smatrali smo da je Hrvatska samostalna, suvremena i nezavisna država, koja je ujedno članica Europske Unije te da je došlo vrijeme za Njeno djelovanje, ali do danas to nije riješeno.

Stoga smo za razgovor pozvali prvog Hrvata, svećenika i novoizabranog Episkopa Zagrebačko-Osiječkog, Njegovu Eminenciju mons. Doroteja.

Vaša Eminencijo, recite nam nešto više o sebi

Civilno ime mi je Andrija Škulić. Rođen sam i odrastao u tradicionalnoj rimokatoličkoj obitelji u okolici Zadra, općina Ražanac.
Od svoje šeste godine (1976.) u vrijeme komunističkog režima  postao sam aktivni ministrant u svojoj župi, sve do odlaska u bivšu vojsku. To vrijeme aktivnog katolika-vjernika i učenika u naročito komunističkom Ražancu, nije bilo nimalo lako! A sada isto to mjesto slavi da su veliki katolici i Hrvati, a pojedinci su odavali i ubijali domoljube!
Nakon završetka osmogodišnjeg školovanja upisao sam se uz savjet svog župnika u sjemenište ,,Zmajević" koje sam napustio u prvoj godini. Nakon toga upisujem i završavam srednju tehničku školu.
Uz savjet duhovnika, obilazim do odlaska u bivšu vojsku više samostana u potrazi da nastavim svoje duhovno zvanje. Po povratku iz vojske, upoznajem određene ljude koji su tada bili u hrvatskoj politici, te me savjetuju da se pridružim Prvom Hrvatskom Redarstveniku, tj. Jedinici za posebne namjene Mup-a u Rakitju 1990. iz koje su izrasli poznati Tigrovi. Štitili smo suvremenitet RH, osiguravali nove hrvatske političare, zgrade Sabora, vlade te sudjelovali u obrambenim akcijama. Veliko im hvala za opstojnost lijepe naše domovine!Dao sam obol svojoj domovini, te nastavio svoj duhovni poziv kao redovnik  u Njemačkoj. Tamo sam usput organizirao humanitarne akcije- slao pomoć za Hrvatsku, te pomagao učenike- prognanike iz Đakova koje smo primili u naš samostan  u Schwabish Gmundu. U Njemačkoj sam kasnije pohađao teologiju. Na Institutu San Melaine 2013. završio sam pravoslavlje. Za đakona sam zaređen u rujnu 2012. u Budimpešti, a za svećenika godinu dana kasnije u Engleskoj.Upravo sam 27. veljače bio na hodočašću kod Sv Pia u Italiji, kad sam dobio poziv od tajnika naše Crkve da je Sveti Sinod na čelu s Njegovom Svetosti patrijarhom Nicolasom I odlučio imenovati me za novoizabranog Episkopa Zagrebačko-Osiječkog.

Kakvo je trenutno stanje?

Vidite dragi moji iseljenici, kako onda tako i sada, nimalo nije lako boriti se za Hrvatsku i hrvatski narod!
Sve pravoslavne i ostale crkve u Hrvatskoj su dobile bez ikakvog problema u roku 30-60 dana svoju registraciju kod Ministarstva Uprave: SPC, Bugarska pravoslavna crkva, Makedonska pravoslavna crkva, te Crnogorska pravoslavna crkva, a mi većinski hrvatski narod, kojih je po vjeroispovijesti 16.647 pravoslavnih vjernika, očito smo unutar zidova Ministarstva uprave i njenog ministra Arsena Bauka sabotirani kao neprijatelji, jer je HPC osnovana u vremenima NDH od strane  vlasti.
Zbog istog  nam sadašnja skupina političara, većinske vlade i njenih saveznika iz SPC, svim silama koče našu registraciju. To je nažalost, istina!
U roku od 48 sati u Briselu sam registrirao HPC, bez ikakvih problema!
U pravoslavlju je tako da se Crkva veže uz naciju i tako u većini država svijeta funkcionira - u Francuskoj Francuska pravoslavna Crkva, u Bugarskoj Bugarska pravoslavna crkva, u Grčkoj Grčka pravoslavna crkva...pa ne možemo se mi u Hrvatskoj zvati npr. Kineska pravoslavna crkva kad smo Hrvati, pravoslavci i većinski narod u svojoj zemlji! To što nekima smetamo, to je njihov problem, mržnje prema drugom i drugačijem!
Naša vrata otvorena su za sve. Naravno, ni prvoj Crkvi,  apostolima, vjernicima i mučenicima nije bilo lako.To je moj i naš Put k samome Kristu!

Kakvo je fizičko stanje Crkve?

Njegova Eminencija Episkop Aleksander koji je porijeklom iz Bugarske vodi primorje, a meni je dana kao Hrvatu odgovornost za kontinentalni dio Lijepe Naše.Obaveza mi je u skoro vrijeme oformiti nove župe i svećenike.
Za sada smo  trojica, te imamo pripomoć laika- suradnika.
Na Svetoj Liturgiji nekad bude desetak vjernika, nekad se desi da nema ni jednoga. Mnogi nam kažu da čekaju rješenje kada ćemo moći  više javno djelovati. Sada nismo poželjni na HTV-u i drugim TV postajama, za razliku od ostalih crkvi koje slobodno imaju pravo emitiranja, npr. Ekumena, Duhovni Izazovi...

Gdje obavljate Sv. Liturgiju?

Na području Zadra, imamo dva dana u tjednu (srijeda i subota) Svetu Liturgiju i korištenje kapelice i ureda u Zadarskoj  bolnici. Tu nam dolaze i vjernici katolici, za njihove osobne molitvene namjene. U Rijeci imamo u privatnom prostoru jednom tjedno, a uskoro ćemo djelovati u Puli.
Ipak, sve se više vjernika zanima za Liturgiju Sv. Ivana Zlatousta, jer istu koriste kako pravoslavci, tako i grkokatolici.
Imamo Sv. Liturgiju na narodnom tj. hrvatskom jeziku, a poneki od nas koriste i staroslavenski. 
Što se tiče prostora za područje Zagreba i Slavonije, sada smo u potrazi za istim.

Kako se financirate?

To je jedna od glavnih stavki koju nismo u stanju sada sami riješiti, ali zahvaljujući dobrim ljudima (kao što je to gospodin Franović) i Božjom pomoći uvjereni smo da ćemo prebroditi i ovo nadolazeće razdoblje do jesenskih izbora. 
Troškovi su veliki, jer se ne financiramo iz državnog proračuna kao ostale crkve.
A i mjesečno nas trojica  moramo od nečeg živjeti (hrana, stan, režije, zdravstveno, gorivo,  putovanja...).
Nedostaju nam još 2 kompleta za služenje Svete Liturgije, a to je cca 2.600€.

Najvjerojatnije će u travnju/svibnju biti i moje biskupsko ređenje koje također iziskuje određene troškove, tako da nam je u ovom trenutku i najmanja pomoć od svih vas dobrodošla!
Vjerujte mi, činimo ovo prvenstveno za Krista i njegov hrvatski narod!

Kako Vas je okolina prihvatila?

Onako kako su nekada prihvatili i apostole!
Što mu to treba! Je li lud! Osramotio je svoje...!
Pojedinci iznose i objavljuju laži o meni. Isti ti govorili su i širili mržnju za vrijeme bivše države kako bi omalovažavali i uništavali Hrvate i sve hrvatsko!

Nažalost, ni u Rimokatoličkoj crkvi i kod određenih biskupa nismo naišli na plodno tlo u Hrvatskoj. Za razliku od doba kada je djelovao kardinal blaženi Alojzije Stepinac koji je svima nastojao pomoći, pa čak i onima koji nisu kršćani. To je veličina čovjeka, a posebno svećenika ili pastira crkve. To je svetost.
Odlično surađujemo s pojedinim svećenicima i redovnicima!

Što biste poručili za kraj razgovora?

Molio bih sve Hrvate u domovini i iseljeništvu da nam potpomognu na ovom Svetom Putu za opstanak Njegove Crkve, svatko koliko može.

Imamo potrebu za  HPC kumstvo: npr. 400 obitelji x 20 €/mjesečno
(ili godišnja pomoć= cca: 240€).

Ujedno na sve čitatelje
zazivam Božji blagoslov i blagoslov Sv. Oca Benedikta +++
Mir i Dobro!


Razgovor vodio:
S. Tokić


Nema komentara:

Objavi komentar